Thursday 5 December 2013

ACCIDENT !


haii uolls . lama rasanya dah xupdate ,
macam mana nak update ? on blog pun tak .
lately memang busy gila2 laa . * tapi tak jadi gila la kan :) *
sebenarnya minggu ni aku nak cerita pasal " ACCIDENT "
memang macam2 terjadi dekat kitorang ,
lepas satu - satu ada masalah ,
mula - mula mak aku accident , ade van langgar dari belakang ,
then aku dengan family aku pulak accident .


aku nak cerita pasal mak aku dulu macam mana dia bole accident pada 21/11/2013 ,
masa tu mak naik motor sorang - sorang ,
dia nak ke kedai nak beli barang
 tapi sebelum tu nak kena isi minyak motor dulu ,
sebab minyaknya dah habis ,
then dia pergi shell dah benti dekat tengah2 siap bagi signal ke kanan ,
dah ready nak masuk simpang , tiba - tiba ada van safeguard langgar dari belakang ,
kena handle motor mak aku sebelah kanan ,
terus mak aku jatuh sebelah kiri , nasib lah xbanyak kereta .
masa jatuh tu mak aku kata tangan dia terus rasa sakit ,


bila pergi hospital , doktor X-ray tengok -tengok tangan mak aku patah ,
dah kena masuk besi , mahal pulak tu besinya ,
tapi nak buat macam manakan ? 
kena jugak lah masukkan besi untuk kebaikan mak aku jugak , 
tapi semuanya dah selesai , Alhamdulillah :')
hari ni 06/12/2013 mak aku dah boleh keluar wad 
tapi apa yang kitorg tak puas hati masa pergi buat report ,
mak aku kena saman atas sebab " KECUAIAN ":
padahal aku rasa van tu yg salah , 
kalau orang tu nak masuk simpang ke kanan mana boleh dia potong sebelah kanan kan ?
mestilah dia kena ke kiri tak pun tunggu orang tu sampai masuk simpang !
NOT FAIR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




ni gambar mak aku lepas accident , tangan dah bengkak .



masa masuk dalam wad before operate 


genap seminggu mak aku accident ,
 aku dengan family pulak accident pada 28/12/2013 ,
masa elok - elok kakak aku tengah drive tetiba break dengan steering loose ,
lepas tu kakak aku nak ke kiri tak bole sebab steering loose nak break pun tak boleh ,
nasiblah kakak aku tak bawak laju sangat ,
tapi kakak aku still pulas steering nak ke kiri ,
lagi sikit nak langgar divider sebelah kiri ,
kakak aku cepat - cepat pulas steering ke kanan .
sekali terlanggar dengan satu kereta ni , 
lepas tu kereta kitorang ke kiri balik , 
lagi sikit nak masuk gaung nasib kakak aku tarik handbreak ,
itu pun xmakan sangat , 


Ya ALLAH , baru aku tau macam mana rasanya bila accident ,
memang masa dalam kereta tu aku dah jerit - jerit ,
mana taknya itu pertama kali aku accident naik kereta ,
lepas daripada tu memang mengigil laa , 
trauma pun ada ,
tapi nasiblah kitorang semua tak ada apa -apa ,
aku bersyukur sangat - sangat , Alhamdulillah :')
tapi kesian kereta yang kiorang langgar tu ,
dah lah nak balik temerloh esoknya dia nak akad nikah ,
kereta pulak kemek kira kanan , 
tapi bersyukur lah sebab semuanya selamat ,
tak ada seorang pun yang tercedera , Alhamdulillah :'))






ni kereta akak aku yang accident hari tu ,

2 comments: